Het is een drukke paasvakantie voor onze jeugdatleten. De vakantie werd ingezet met een zonnig jeugdweekend in Wachtebeke, de Vlaamse zwemloop in Maldegem en als laatste week nog even een triatlonkamp meepikken. Tijdens het triatlonkamp ism. de Eeklose sportdienst mochten we ruim 30 kinderen verwelkomen om eens te proeven van onze multisport. Ze waren allen zeer enthousiast. De jeugdtrainers Lukas, Nick en Shauni zorgden voor een afwisselend programma van een groot Waikiki spel, fietsbehendigheid, waterpolo-training, loop A,B,C en een echte mini-triatlon. Het namiddagprogramma bestond uit allerlei andere activiteiten oa. trampoline, cluedo, mini-golf, death-ride, pleinspelen,…
We mogen alvast enkele nieuwe jeugdleden verwelkomen die de smaak goed te pakken hebben! Het fotoalbum werd aangevuld met sfeerbeelden.
Hieronder kan je nog een kort verslag lezen van Eskill De Witte, recent nog winnaar in de zwemloop te Maldegem, over het jeugdweekend in Wachtebeke. 
 
Op 4, 5 en 6 april gingen we met de ironkids en andere jeugdatleten op trainingsweekend naar het provinciaal domein in Wachtebeke. Met 38 deelnemers maakten we het provinciaal domein onveilig. De vrijdagavond was de eerste training zwemmen voor de jeugdatleten. Een uurtje zwemmen en daarna gaan slapen. De ironkids maakten, na het avondeten, nog een verkenningstocht met enkele kennismakingsspelletjes. Zaterdagochtend gingen we met de jeugd gaan fietsen met de jeugd a en b fietsten samen. De jeugd c deed een iets kleinere tocht. s' Middags gingen we gaan wandelen in het domein en een aansluitende zwemtraining voor het avondeten. 
 
Ook de allerkleinsten hadden een goed gevuld programma met coördinatieoefeningen met ladders en touwen, zwemtechniek, fietszoektocht, waterspeeltuin, wisseltraining en touwen- en hindernissenparcours. Voor sommigen was het de eerste keer dat ze van huis weg waren, maar daar hebben we weinig van gemerkt… 
s' Avonds was er een quiz die gewonnen werd door de trainers. Zondag stond er een oriëntatieloop op het programma en een kleine koppeltraining. Daarna maakte we terug onze valies en gingen we nog eens gaan spelen in het zwembad als afsluiter. 
 
De ouders kwamen ons daarna ophalen en gingen sommigen naar huis of bleven ze om de finale van de Ronde van Vlaanderen te volgen op groot scherm. Het was een zeer tof en leerrijk weekend, bedankt aan de trainers en begeleidingsteam! Iedereen heeft zich super geamuseerd.
 
Tot de volgende editie! 
Eskill